Nem (csak) lakberendezés

Lakberendezés vagy home staging?

Ha a címben szereplő két szót halljuk, az elsőről már tudjuk, mit jelent. A másodikat sokan még nem is hallották, vagy ha mégis, nem tudják, mi fán terem. Legegyszerűbben az alábbi mondattal tudnánk elmagyarázni: a kettő teljesen ugyanaz, csak egészen más. A viccet félretéve, valóban vannak közös pontok, de alapvető és nagyon fontos különbségek is.

A LAKBERENDEZÉS arról szól, hogy a lakberendező megteremti a TULAJDONOS  álomotthonát. Sok beszélgetéssel megismeri
  • a megbízó személyét,
  • élethelyzetét,
  • ízlését,
  • pénztárcáját,

és ennek megfelelően alakítja ki a tereket, funkciókat, stílust, színeket. A munka komoly együtt gondolkodást, sok egyeztetést igényel mindkét fél részéről, hogy a végeredménnyel a megbízó elégedett legyen és teljes mértékben magáénak érezze a kialakított enteriőrt.

Emellett a megbízó dönti el, hogy neki mi a fontossági sorrend, mi az, amit feltétlenül meg szeretne valósítani és amire hajlandó többet is költeni, vagy éppen ellenkezőleg, mi az, amire nem. Lehet, hogy nagyon drága, világhírű tervezők által megálmodott burkolatot választ, ugyanakkor egy egyszerűbb, olcsóbb kanapét. Mivel ebben a lakásban fog élni, az lesz a legfontosabb, hogy jól érezze magát benne, az ő ízlésvilágát tükrözze. Az sem baj, ha a költekezés nem a racionalitás mentén halad,  vagy ha valami nem lesz befejezve, hiszen van elég idő arra, hogy majd egy-két hónap vagy akár év múlva megvegye, megcsináltassa pl. a hőn áhított egyedi bútort.

A CÉL az, hogy a végeredmény olyan lakás legyen, amilyet a tulajdonos megálmodott.

Ezzel szemben a HOME STAGING, vagy más néven az ingatlan eladásra való felkészítése egészen másról szól. Itt is álomotthont teremtünk, de ebben az esetben A MAJDANI VEVŐ álomotthonát.

Legtöbbünknek a legértékesebb vagyontárgyunk az ingatlanunk, legyen az saját, vagy örökölt, vagy éppen befektetésre vásárolt. Onnantól, hogy megszületett az eladási szándék, az eladónak el kell fogadnia, hogy ez már nem az ő otthona, hanem egy értékes tárgy, amit a lehető legjobb áron szeretne eladni.

A home stagernek  ismernie kell

  • az ingatlanpiaci kínálatot és keresletet, hogy meg tudja határozni, mennyit ér adott állapotában a lakás és mennyit érhet a lakásfelkészítés után,
  • hogy ki lesz a lakás értékesítésekor a célcsoport, és hogy
  • mik az elvárásai ennek a célcsoportnak.

Kizárólag ennek a célcsoportnak az igényeit szabad előtérbe helyeznie. Ha egy home stager változtatást javasol egy lakásban, az soha sem a tulajdonos ízlésének megkérdőjelezése. A változtatás azért szükséges, mert a piac mást vár el, és ennek az elvárásnak a teljesítése nagyban befolyásolja az értékesítés sikerét.

Másik rendkívül lényeges szempont, hogy ilyenkor csak arra szabad költeni, ami meg is térül eladáskor. A home stager a piacelemzést követően pontosan tudja, hogy mekkora összeget és mire szabad fordítani. Hangsúlyozzuk, hogy a lakásban mindennek tökéletesen kell működnie, tökéletes állapotban kell lennie, NEM szemfényvesztésről van szó! Nem a hibás parkettára toljuk a szőnyeget, hanem felcsiszoltatjuk a parkettát. MINDEN hibát kijavítunk! Ezeknek feltétlenül bele kell férni a költségvetésbe, ezek nem „választható” teendők. Semmi nem maradhat befejezetlenül

Még egy lényeges különbség a lakberendezéshez képest, hogy minden helyiséget a funkciójának megfelelően, de csak a szükséges mértékig rendezünk be, nem kell, hogy használatra kész legyen a lakás. A bútorozás arra való, hogy a vevők, akiknek jelentős része egy üres lakásban nem látja a lehetőségeket, bele tudja képzelni magát és bútorait az adott térbe. De nem a bútorokat, hanem a lakást áruljuk. Egész pontosan az életérzést, hogy a vevő otthon érezze magát és haza se akarjon menni!  A terek megálmodása, a funkció kitalálása, az esztétika szerepe itt a fenti, nagyon komoly gazdasági célokat szolgálja.

A CÉL az, hogy végeredményképpen egy, akár milliókkal értékesebb lakás szülessen.

 

Látható, hogy a két szolgáltatás között óriási különbség van, de mivel csapatunkban van  lakberendezői tapasztalattal is rendelkező tag, és saját ingatlanbefektetéseinken is folyamatosan alkalmazzuk a fenti elveket, pontosan tudjuk a különbséget. Tűpontosan meg tudjuk mondani, hogy mi az, amit el kell végezni ahhoz, hogy milliókkal értékesebb lakása legyen a megbízónknak.

Tudj meg többet arról, hogy készítheted fel lakásod eladás/kiadás előtt, hogy az a legtöbbet érje a piacon!